Stefan aan het woord
Hard werken in een plezierig team
Stefan Olsthoorn, 37 jaar is inmiddels 6 jaar werkzaam als salarisadministrateur. Na zijn eerste sollicitatie bij People & Payment eind 2015 moest hij nog even geduld hebben. De openstaande vacature bleek toen net vervuld, maar toch werd hij begin 2016 benaderd door directeur Roy, of hij nog steeds interesse had in een nieuwe vacature welke later dat jaar zou komen. Stefan vertelt:
Salarisadministratie
“Vaak hoor je nooit meer iets na een afwijzing op een sollicitatie, maar gelukkig kreeg ik binnen een half jaar alsnog een uitnodiging. Na een gesprek met Roy was het dus al snel beklonken. Vanaf augustus 2016 ben ik in dienst getreden en in 1 van de 4 salaristeams verzorg ik momenteel met drie andere collega’s dagelijks de salarisadministratie van onze klanten.”
Flexibele werkgever
En hoe ziet jouw werkdag eruit? “Zelf begin ik rond kwart voor 9. Ik kan gelukkig eerst de kinderen naar school brengen. P&P is hier flexibel in, zolang je je uren maar maakt en zorgt dat je werk in orde is. Het streven is om onze klanten binnen 48 uur te helpen. We werken met Nmbrs, slimme software voor salarisprocessen. Hiermee kunnen we onze klanten optimaal van dienst zijn.”
“Je mag hier 50% thuiswerken, maar zelf ga ik liever naar kantoor. Het samenwerken met collega’s vind ik leuker dan het alleen thuiswerken, maar het is wel fijn dat de mogelijkheid tot thuiswerken geboden wordt”
Doorgroeimogelijkheden
Zijn er voldoende doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie? “Als ik denk aan doorgroeimogelijkheden denk ik vooral aan de ontwikkelingen binnen de functie. Zowel technisch als menselijk. Jaarlijks moeten we onze punten halen voor de NIRPA-certificering. Dit doen we door interne trainingen (soms door een collega, soms door een extern persoon) of externe cursussen te volgen. Daar wordt iedereen beter van en het is naast de kennis die je opdoet ook gewoon leuk.”
“Als ik het bedrijf in drie woorden zou moeten omschrijven dan denk ik als eerste aan knus, informeel en vooruitstrevend.”
Dienstverlening
“Roy had tijdens mijn sollicitatiegesprek begin 2016 al verteld over de ambities van People & Payment. De salarisadministratie uitbreiden met verzuim, arbeidsjuridisch advies, arbodienstverlening en verzuimverzekeringen. Ik vind het knap dat hij zijn plannen nu heeft gerealiseerd. We zijn een van de weinige in Nederland die dit kunnen aanbieden.”
Nieuwe collega
Door de groei van de organisatie zijn nieuwe medewerkers nodig. Op 22 augustus 2022 is Agnieszka in dienst getreden. “Ik werk haar momenteel in en misschien is het leuk dat ze er zelf iets over verteld.” En zo geschiedde:
“Al vanaf de eerste dag ben ik goed ontvangen. Stefan en andere collega’s begeleiden mij ontzettend goed, ik krijg een duidelijke uitleg over het bedrijf en mijn werkzaamheden. Ik heb de eerste 2 maanden als zeer prettig ervaren”, aldus een enthousiaste Agnieszka.
Toekomstige collega’s
“Er wordt hard gewerkt, maar het is ook gewoon gezellig. Even een potje tafelvoetbal of poolen in de pauze, samen eten bestellen, en deze vrijdag is er een pooltoernooi. Als je hier komt werken word je goed opgevangen. Je collega’s staan voor je klaar en je hoeft echt niet thuis te werken om je thuis te voelen. Zien we je snel?”
Stefan in het kort:
- Sport graag (hardlopen, fietsen, voetbaltraining geven)
- Is een liefhebber van gezellig eten en borrelen
- Brengt graag tijd door met familie en vrienden