Klachtenregeling
Versienummer #21.1
Onze medewerkers bieden op professionele en zorgvuldige wijze dienstverlening aan al onze klanten. Maar het blijft natuurlijk mensenwerk. Dus kan het een keer voorkomen dat je niet tevreden bent over de dienstverlening of de wijze waarop je bent bejegend.
Kortom je hebt een klacht.
Je kunt dit het beste direct en open bespreken met de betreffende medewerker. Zo kun je samen zoeken naar een oplossing. Meestal lost dit al veel op.
Wilt je een officiële klacht indienen?
Dat kan natuurlijk ook. Bij P&P Arbo streven we continue naar kwaliteitsverbetering, dus in die zin zien we uw klacht ook als een mogelijkheid om onze dienstverlening weer een stukje beter te maken. Om er in dat geval zeker van te zijn dat we deze klacht goed gaan afhandelen hebben wij bij P&P Arbo een duidelijke klachtenprocedure.
1. Klacht indienen
We vragen je je klacht zo spoedig mogelijk in te dienen. Dat kan per e-mail (klacht@people-payment.nl) of per post. Je geeft daarbij aan waarover de klacht gaat. Ons postadres luidt:
People & Payment Arbo B.V.
T.a.v. de klachtenfunctionaris
Ranonkelweg 12
2651 MX Berkel en Rodenrijs
Je ontvangt altijd binnen een week een bevestiging van jouw klacht.
2. Jouw klacht wordt in behandeling genomen
De klacht wordt onderzocht door de klachtenfunctionaris. Deze functionaris van P&P Arbo is iemand die geen eerdere betrokkenheid bij de klacht heeft gehad. Voor een toelichting wordt contact met jou opgenomen. Daarnaast wordt uiteraard binnen P&P Arbo gesproken met de persoon of personen die met de klacht te maken hebben.
3. Uitspraak
Op basis van de verzamelde informatie wordt tot een uitspraak gekomen. Doel is altijd om uiterlijk binnen 4 weken na binnenkomst van de klacht een uitspraak te kunnen doen. Indien de klacht (deels) gegrond is, wordt aangegeven welke verbeteractie P&P Arbo aanbrengt.
Uiteraard wordt bij een ongegronde en deels gegronde klacht de uitspraak gemotiveerd. Je ontvangt een bevestiging van de uitspraak per e-mail.
4. Oneens met de uitspraak?
Wanneer jij het met de uitspraak oneens bent, kun je binnen één maand na ontvangst schriftelijk bezwaar indienen bij de directie van P&P Arbo. Je wordt dan uitgenodigd om jouw bezwaar mondeling toe te lichten. Binnen één maand na dit gesprek ontvang je dan van de directie per e-mail bericht over de uitspraak.
5. Klacht niet naar tevredenheid afgehandeld?
Hebben wij de klacht intern niet naar tevredenheid kunnen afhandelen? Dan staat de weg open naar een externe geschilleninstantie.
De toepasselijke geschilleninstantie of klachtencommissie waartoe de indiener van een klacht zich kan wenden, te weten:
– Geschillencommissie DokH
– Commissie Klachtenbehandeling Aanstellingskeuringen (CKA, medische keuringen en aanstellingskeuringen)
– Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg.
Uitzondering
Je kunt geen klacht indienen indien je het inhoudelijk niet eens bent met het oordeel en/of advies van de arbo- of bedrijfsarts. De klacht is dan niet ontvankelijk. Voor zo’n situatie bestaan er twee andere oplossingen: het aanvragen van een 2nd opinion bij een andere bedrijfsarts (1) of een deskundigenoordeel bij UWV (2).
Klacht niet (langer) in behandeling
Indien je je klacht bij een externe instantie neerlegt, voordat onze interne klachtenprocedure is gestart zullen wij de klacht niet in behandeling nemen. Ook zal, indien er tijdens de interne klachtenprocedure een externe instantie bij wordt betrokken, onze interne klachtenprocedure per direct worden gestaakt.